Tuesday, December 14, 2010

Qareez sakit

entri kali nie entri yang paling cuak aku rasa...semalam selepas ambik Qareez dari bangi kami terus balik rumah..Qareez tido dalam dakapan aku (best ye)..sampai rumah Qareez terjaga..aku tinggalkan Qareez bersama sang suami sementara aku nak mandi dan solat..lepas tue sang suami mintak aku tukarkan pampers Qareez..aku pun get ready dengan tuala yang telah diseterika sebab aku ingat nak tuam kat bird die yang dua,tiga hari ini aku rasa seperti Qareez tak selesa dengan bird die..lepas cuci semua aku start menuam tak lama lepas tue Qareez menangis dengan sangat kuat ye..aku stop menuam dan pujuk Qareez..tapi Qareez takde beri tanda-tanda akan berenti menangis..sang suami dukung Qareez nak bagi susu..Qareez tak nak dan terus menangis..aku dan sang suami macam-macam cuba tapi Qareez tetap menangis dan menangis sampai tersedu-sedu die..kami dah panik nak bawak pegi klinik Jameaton sekarang tengah rehat almaklum le tengah maghrib...kami buka selaur Qareez kami lihat ari-ari Qareez membengkak bila kami sentuh lagi Qareez menjerit..sah kat sinie sakit nyer..bile kami tengok kat bird die seakan-akan ada satu biji tersembul keluar..kami sangat panik...kami berusaha macam-macam nak pujuk Qareez sampai Qareez terlena sendiri sebab letih menangis...Qareez terlena dengan linangan air mata...sungguh kesian..sementara nak tunggu kul 8 Qareez pun tengah tido..kami lega sikit sebab ingat Qareez dah ok..tapi bila Qareez terjaga die menangis semula..kami pun tanpa banyak songel terus pegi klinik dengan apa yang ada..sang suami dengan kain pelekat..aku nasib baik dah tukar awal-awal..sampai klinik alhamdulah tak xde pesakit..tak lama lepas tue dok pangil masuk sebab kesian dengar suara baby menangis..masuk je setapak dalam bilik dok Qareez senyap...bila dok buka seluar Qareez...nak tau Qareez buat ape..Qareez ketawa..bile dok tue main-main dengan Qareez lagi besar la ketawa die..kami berdua nie terngaga sendiri(keliru) masa dok check buah die lagi la kami terngaga sebab tengok bird die kecik je...tak macam yang kami tengok masa kat rumah...dok check2 dok kata ok..lendir die pun dah kurang dari first2 die tengok masa dalam hari...perasaan kami masa tue hanya tuhan yang tahu...takut,cuak,risau dan teperanjat semua ada la..dok pesan kalau boleh jangan bagi die menangis kalau menangis ari-ari lagi boleh membengkak sebab tue die rasa sakit...dok tak cas kami apa-apa pun sebab Qareez ok..lagi pun kami pesakit tetap die dok tue kata...alhamdulilah Qareez ok tue yang penting bagi kami....masuk kereta Qareez terus lena sampai la pagi..bangun hanya nak susu..aku pun dah niat malam nie aku nak tido-tido ayam semata-mata pastikan Qareez ok...bagai nak tercabut nyawa kami saat-saat Qareez menangis tak berenti...tuhan turun kan dugaan buat kami..semoga kami tabah mengharungi dan semoga dipermudahakan hendaknya...amin

2 comments:

Hannyy said...

salam shaida..
setahu hani penyakit tu nama hernia/angin pasang kan..ainuddin pun bird die mcm besar sebelah,tapi kejap kecut kejap kembang,klau menyusu pun akan nampak kembang..tapi alhamdulillah,syukur sangat sebb ainuddin xmengis,klau mengis,kami pun cuak rasanya..

sekrg camne bby dah ok ke? bird die kembg lagi tak?

shaida said...

ada tapi ada nampak kurang ckit je la..tue yang takut kalau die menanggis..so ainuddin dah ok ke?same2 kita kongsi ye

Post a Comment