Thursday, October 28, 2010

bukan rezeki qareez

nie entri aku yang lepas
tapi hari nie baru aku dapat luahkan
dalam blog aku
pada petang tue sebelum aku balik
aku mengepam susu untuk stok qareez
aku mengepam dalam bilik aku saje 
memandangkan bos tak de
so xde la orang keluar masuk dalam bilik aritue
sedang aku gembira
kerana dapat mengumpulkan sebanyak 4oz susu pada petang tue
aku teruskan mengepam lagi
tup-tup aku terkejut
sebab ada sesuatu sedang menolak pintu hadapan
oleh kerana terkejut dan kemungkinan penyambung botol pam tue terlongar
maka dengan sekelip mata nyer
botol susu itu terhempas dilantai
dan aku dengan tak terkata-kata
hanya mampu memandang susu yang melimpah
oh tidak..sedih..sedih..sedih
saat itu teringatkan qareez di rumah
bertambah la sedih dihati
setelah tenang dan berfikir secara waras nyer
tak xpe la mungkin susu tue bukan rezeki qareez 
insyallah nanti tuhan ganti susu yang tumpah tue dengan lagi banyak susu kt mummy
pada kak fad saya tak salahkan kak fad pun
jangan risau k...benda nak jadi
so kak fad doakan susu saya bertambah banyak k
nak jadi cam kak fad susukan huda
kak fad kan guru saya

No comments:

Post a Comment