Thursday, May 19, 2011

terpaksa jua

hari ini qareez masih tidak sihat..sebelum-sebelum nie hanya batuk dan selsema tapi semalam lepas balik keje badan qareez semakin panas..lepas bagi makan(tak lalu nak makan mungkin tak sedap badan)tukarkan pempers,pakaikan baju lobang-lobang,urut-urut die sekejap pastue bagi qareez makan ubat.bagi susu qareez terus tidur.terjaga qareez merengek letak tangan kat kepala mak aii panas die makin naik.cari termometer cek-cek 39.2'c.bukak baju die amik tuala basah aku lap-lap kat bahagian pelipat-pelipat die..qareez diam semula mungkin selesa.aku buh tuala basah tue kat kepala die.paras dari tue tidur aku jadi tak lena sebab terpikirkan qareez..setiap kali bangun aku ge basahkan tuala lagi dengan harapan panas qareez makin kurang.
kul 4.30 aku dah terjaga bagi qareez susu tapi die tak nak so aku gagahkan pengepam  mane la tahu die nak air susu ku yang sedap nie alhamdulilah sekali sua terus sedut...sementara qareez tidur balik aku cepat-cepat lari ge dapur masak bubuh dengan sup kentang untuk qareez makan. walaumacamana keadaan sekali pun akan aku pastikan qareez makan hasil tangan ku.pastue tengok badan die masih panas..bagi tau daddy macamane badan qareez masih panas,mummy nak cuti kang kena marah lagi..daddy nak cuti die ada hal dengan vendor so aku nekad hantar juga pagi nie dengan harapan qareez ok.sangat berat hati aku ok masa nak bagi pada pengasuh qareez tak nak..sedih aku.tapi aku pesan kalau badan qareez stil panas terus tel aku nak balik juga..kali nie kalau kena marah aku sound je balik.apa nak jadi jadi la
dalam kul 9 aku dah tel pengasuh qareez nak tahu keadaan aku.masa tue qareez dah nak tidur tapi disebabkan bunyi tel die terjaga semula..dapat la aku cakap-cakap dengan die walaupun balasan yang aku dengar cuma ur..ur..jadi la anak.alhamdulilah qareez dah tak panas sangat selepas buang air besar.sebenar ye pagi tadi memang aku dah cari ubat bontut nak kasi kurang panas die tapi takde mungkin dah abis.kena stanbay beli gak untuk kes-kes emengency.
ok sayang mummy doakan kamu sihat sejahtera..balik nanti kita main sama-sama lagi ye yang paling best sebab esok mummy cuti so masa kita bersama sangat la panjang.tunggu mummy pulang ye..qareez jangan nangis-nangis ye sayang..anak mummy kuat kan.

No comments:

Post a Comment