Wednesday, May 18, 2011

mohon difahami

wahai bos-bos sekalian tolong la faham sikit dengan orang bawahan anda..
kekadang apa yang jadi bukan sengaja di minta
sedangkan bos juga seorang perempuan bukan,seorang ibu so mesti la paham dengan kerenah anak yang masih kecil yang selalu kena cucuk demam,tumbuh gigi demam,nak pandai berjalan pun demam,semua ye demam..tak kan bos tak pernah mengalami situasi sebegini sewaktu ada anak yang masih kecil dulu-dulu..mesti ada kan ke atau bos dah lupa atau bos memang jenis hati kering peduli apa anak sakit ke apa ke bos tinggalkan juga pergi keje..bos, duit boleh dicari tapi kalau nyawa yang pergi sape nak ganti..esok-esok kalau anak-anak hantar kita kat rumah orang tue jangan pulak kita merungut ye sebab kekadang apa yang terjadi sekarang akan terjadi pada kita..
jangan la selalu perangsa buruk..kita dah bagi tahu tue pun dah cukup bagus daripada yang poteng kerja berhari-hari tue takde pulak kena marah..selama ini ada ke tugas yang tak siap..tolong la ye saya hormat kamu tolong kerjasama sikit..tak mintak lebih mintak tolong faham je..boleh bos
yang kambing itam pun satu cakap tue jangan sesedap mulut je nyer..kalau-kalau rasa nak kena penangan cili padi buat la lagi..bukan aku tak pernah dengar ko kutuk aku...sebutir-sebutir aku dengar...jangan ingat ko tue bagus ye tengok dulu kat diri sendiri baru boleh cari kesalahan orang lain..jangan ingat bagus sangat jangan ingat sebab ko orang kesayangan ko pun boleh buat sesuka hati..tolong ye..tolong..

3 comments:

Nurul Affendi said...

lek beb lek!!
nyonya marah ke?

shaida said...

nyonya tak die senyum je arinie almaklum le APC si kambing itam tue yg buat aku geram..kalau semut la dah lame aku picit-picit kasi mati

fadhilah said...

jom picit2 smp penyek2. hahahaha :D
kejam betul!

Post a Comment