Wednesday, May 18, 2011

salam semua

saya dah lama tak update blog..keinginan nak mengupdate memang ada dan banyak pekara nak dicerita tapi saya sendiri yang tak berdaya..bila time qareez tidur ada keje lain yang menunggu nak saya kena buat pulak kekadang dengan saya-saya sekali ikut qareez tidur sebab kalau qareez tidur sorang-sorang tidur ye mesti sekejap je kalau saya tidur sekali lama juga la die boleh tidur..ini bukan disengaja kan ye tapi bila ditengok memang betul tak tahu la dengan anak bujang saya sorang nie...qareez semakin manja pulak di tengok nyer sampaikan dengan orang lain langsung die tak nak,bile suami atau orang lain ambil die mesti die lembekkan badan sambil menangis sampai satu tahap saya nak pergi bilik air pun terpaksa angkut qareez sekali..aduhai kalau anak bujang saya tue ringan takpe la juga ini dah 8 kilo lebih dengan badan saya lagi ini mane la tahan mummy nak oiii...sekarang nie qareez tak sihat die selsema dan batuk setiap kul 3 pagi qareez mesti terjaga ajak saya dukong die sekeliling rumah.dengan suami die tak mahu...so bayangkan la kepenatan saya nasib mengandung kali kedua nie saya tak alah sama macam mengandung kan qareez dulu cuma badan saya kepenatan yang sangat kalau tengok keadaan rumah saya sekarang nie tuhan je yang tahu nak tunggu berkemas tunggu la hari minggu kalau tidak jangan cerita la macamane ruper nyer.
hari ini saya pulak yang rasa tak sedap badan mungkin gara-gara saya sedut hingus qareez semalam..saya tak tahan tengok die tak selesa so saya sedut atau saya memang dah kepenatan yang sangat-sangat.nak cuti lame-lame tak boleh sebab cuti yang ada nie khas untuk qareez je kalau-kalau die sakit ke apa ke kalau nak cuti saja-saja lupakan je la niat tue.
apa-apa pun saya kena kuatkan semangat untuk diri saya, untuk qareez, untuk baby dalam perut nie dan tuk family kalau takde saya siapa nak sediakan semua nyer..buat suami daddy kena start belajar dari sekarang kalau nk tunggu yang kedua ini keluar baru daddy nak belajar mummy rasa tak boleh kot..bantuan daddy amat-amat diperlukan sekarang nie.

No comments:

Post a Comment