Thursday, June 30, 2011

First day Qareez di Taska

assalamualaikum..
salam jumaat semua..sekejap je dah hari jumaat tapi saya selalu tunggu ari jumaat sebab esok nyer cuti boleh la layan anak bujang saya tue seharian. saya betul-betul tak tahan senyuman Qareez sekarang nie boleh buat cair jantung saya bila terkenang heheh buat saya tak senang nak buat keje macam nak terbang je balik dapatkan die..hehehe

ok la arinie nak cerita first day Qareez di Taska Universal. sejak pengasuh Qareez bagi tahu tak nak jaga Qareez lagi hati saya dah tak keruan memikir mane saya nak hantar Qareez bukan apa bukan senang nak mencari pengasuh,taska yang baik untuk anak kita..dan kita pun bukan senang nak hantar aak kita sesenang hati dah la nak dapat kan die cukup lama..pening kepala mami nak oiii...sebelum tue memang mengharap sesangat agar Qareez dapat ditempatkan di taska bawah opis aku nie supaya senang la aku nak jenguk-jenguk die sekejap.tapi sampai last minit menunggu jawapan yang aku terima aku pun belum pasti..nasib baik juga kawan en husband aku nie ada bukak Taska baru so kami berdua pikir stanby taska satu lagi kalau yang kat sebelah ofice tak dapat taska tue pilihan kami. semalam selepas berpikir panjang kami ke Taska kawan en husband confirmkan pendaftaran terus..lagi pun taska tue dekat sikit dari rumah sebab aku pun nak bersalin nanti bulan 12 nie so aku rancang boleh la hantar qareez waktue pagi dan akau boleh la uruskan si kecik kat rumah sementara waktu...petang semalam juga aku bawak Qareez jumpa bakal teacher die nak kasi die sesuai dengan teacher tue..alhamdulilah Qareez ok sengih je memanjang dengan teacher-teacher kat situ harap-harap esok pun macam tue la ye sayang.

pagi-pagi nie saya hantar la Qareez ke taska tersebut..Qareez orang first yang sampai ok..almaklum la mami nak ge keje jauh sayang terpaksa la kamu dihantar awal tapi sekuruang-kurang nyer lambat sikit 1/2 jam la kamu keluar rumah dari nak hantar ke Bangi dulu...saya dari malam tadi saya tetapkan dalam hati agar pikir yang terbaik je..tak mahu pikir yang bukan-bukan sudah ye tidur saya tak berkualiti sebab sampai termimpi-mimpi taska tue..betul la kata orang sebagai mak ini kita kekadang terlalu memikir sangat pasal anak..rasa hati nak je tel teacher pagi-pagi nie tanya keadaan Qareez tapi saya kuatkan hati agar berfikitran positif.....akhir ye mengalah juga tengah hari tadi saya tel Pn Farah tanya keadaan Qareez..alhamdulilah Pn Farah kata Qareez tengah tidur syok sangat..mami tanya kamu menangis ke tak...jawapan ye teacher kata kamu ok je lega hati mami sayang..mami tau kamu syok tidur sebab ada aircond kan..kan..

lapang sikit fikiran mami sayang..harap-harap biar la taska tue kekal dan sebati dengan kamu sampai kamu bersekolah tadika nanti..insyallah mami pun tengah berusaha nak mencari masa agar lebih kepada keluarga sikit..insyallah mami akan usahakan..Qareez dan adik baby doakan ye

sorry la ek nak amik pic hp stil xde yang leh tunjuk gambar taska yang mami dapat dalam internet je..boleh la kan.nanti mami cerita ge.

masa gmbar nie memang kosong ge tapi sekarang dah cantik dan penuh dengan mainan

No comments:

Post a Comment